середа, 9 травня 2018 р.

Система оцінювання у Фінляндії

Роль оцінювання навчання учнів у Фінляндії полягає в наданні інформації про їх досягнення та результати протягом усього шкільного життя. Крім цього, надається інформація батькам про оцінки учнів, а також дається відповідь на запити навчальних закладів при продовженні навчання та роботодавців. Оцінювання досягнень учнів допомагає вчителям і шкільному колективу в цілому оцінити ефективність навчання.


Відомо, що у Фінляндії до 3 класу учнів не оцінюють ні за якими критеріями чи показниками. З третього по сьомий клас використовують лише усні оцінки: «добре», «задовільно», «чудово».  
Початок чітко фіксованого оцінювання визначається локально в різних регіонах. А вже далі діє десятибальна шкала оцінювання. Оцінювання надається в цифровій формі, шкала якого має градацію від 4-х до 10-ти. Оцінка 5 - адекватно, 6 - помірно, 7 - задовільно, 8 - добре, 9 - дуже добре, 10 - відмінно. Оцінка 4 - незадовільно. Як півбал виставляються плюс і мінус: "+" "-". Допускається як найвища оцінка "10+". 
Якщо наприкінці весняного семестру учень школи отримує з конкретного предмету "4", то його зобов'язують за літо "підтягнути" предмет. Якщо учень отримує численні невисокі оцінки, то його, в принципі, можуть і залишити на другий рік. Але вважається, що набагато краще надати учню, який відстає, додаткову допомогу, репетиторство. У таких складних випадках рішення приймаються учителями та директором школи після спілкування з учнем та його батьками.
Школи використовують електронні щоденники учнів, куди вносяться не лише оцінки дитини, а й інформація про відвідуваність, поведінку, коментарі вчителя, психолога, працівника з профосвіти тощо. Загальноосвітня середня школа забезпечує учнів здатністю оцінювати питання з різних точок зору та можливістю вести дискусію з товариством. Учнів навчають бути відповідальними та старанними громадянами в товаристві й майбутньому житті.
Фото: dinamalar.com
Самі оцінки не відіграють важливої ролі для вчителів та школи, а для школяра є лише стимулом для досягнення мети та здобуття нових знань.

Джерела натхнення:
1. Скиба М. Освіта для турбулентного світу/ Микола Скиба [Електронний ресурс]. –  Режим доступу: https://uifuture.org/uk/post/osvita-dla-turbulentnogo-svitu-dopovid-pdf_332
2. Система освіти Фінляндії - у гонитві за лідерством [Електронний ресурс]. –  Режим доступу: https://www.ukrinform.ua/rubric-world/2239681-sistema-osviti-finlandii-u-gonitvi-za-liderstvom.html
3. Система освіти Фінляндії [Електронний ресурс]. –  Режим доступу: http://osvita.ua/school/method/1300/



 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Результати дослідження (Active school, СЗШ №296)

  Слова вдячності: Титаренко Вікторії Володимирівні ( директору СЗШ №296 ), Бессоловій Кристині ( директору школи Active school ), Ро...