субота, 26 травня 2018 р.

Результати дослідження (Active school, СЗШ №296)


 Слова вдячності: Титаренко Вікторії Володимирівні (директору СЗШ №296), Бессоловій Кристині (директору школи Active school), Роїк Тетяні Олександрівні (вчитель початкової школи)  та Пукас Оксані Андріївні (вчитель початкової школи) за допомогу та можливість досліджувати! А також, педагогічним колективам шкіл та усім учням, які взяли участь у дослідженні!
Дослідницька робота проводилася на базі приватної школи Active school та спеціалізованої загальноосвітньої школи №296 Дарницького району м. Києва.
СЗШ №296


Дослідженням були охоплені учні початкових класів та вчителі, з якими були проведені індивідуальні інтерв’ю та бесіди, анкетування.
Основним завданням індивідуальних бесід з учнями було виявлення та узагальнення думок школярів стосовно сприймання оцінки й оцінювання з метою пошуку шляхів покращення системи оцінювання загалом. Враховуючи, що система оцінювання в навчальних закладах, де проводилося дослідження, різна – Active school (власна система оцінювання, вербальне оцінювання), CЗШ №296 (бальна система оцінювання), природно, що й уявлення дітей про процес оцінювання та похвалу різняться.

Індивідуальні бесіди було проведено із 21 учнем (7 учнів приватної школи та 14 учнів державної школи, які навчаються у 3 класі і мають різні рівні навчальних досягнень).
Було виявлено, що учні, в яких вербальна система оцінювання, розуміють оцінку («вербальне судження») як відгук про результати їхньої навчальної дії та мотивацію до подальших успіхів, відзначаючи, що важливими є знання, які вони отримують у процесі виконання завдання. Учні, які отримують оцінку в балах, вказують саме на оцінку, а не на отримані знання, потрібні для подальших навчальних успіхів та реалізації цілей майбутнього.
У Таблиці 1. наведено приклади відповідей учнів з вербальною та бальною системою оцінювання на запитання «Що найприємніше почути з вуст вчителя, коли тобі вдається гарно виконати завдання?»

Таблиця 1.

Приклади відповідей учнів на питання «Що найприємніше почути з вуст вчителя, коли тобі вдається гарно виконати завдання?»
Вербальна система оцінювання
Бальна система оцінювання
Щоб похвалили і написали, що молодець, оцінка неважлива.
Тобі 12!
Молодець! Ти багато вивчив!
Відмінно! Тобі 12!
Добре! Молодець! Дуже гарно!
Щоб сказали, що в мене вийшло краще, ніж минулого разу, і те, що дуже подобається!
Почути як вчителька виставляє хорошу оцінку. Для мене це 11-12 балів.



Відповідно до отриманих відповідей та проаналізованої успішності опитаних учнів, бачимо, що словесне оцінювання забезпечує підтримку навчально-пізнавальної мотивації та сприяє особистісному зростанню школяра. В свою чергу оцінка (конкретний бал), мотивує учнів саме до здобуття цифрового еквіваленту оцінки як підтвердження результату конкретної навчальної дії.   

Використовуючи словесне оцінювання, варто пам’ятати, що вчитель має оцінювати результат роботи, а не особистісні якості дитини, її пізнавальні процеси (увага, сприймання, пам’ять, мислення), темп роботи. Це пов’язано з тим, що молодші школярі ще нездатні відокремлювати негативні результати своїх дій і вчинків від власної позитивної оцінки

Джерело:
Магістерський проект "ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ"
студентки Педагогічного інституту Київського університету імені Б. Грінченка 
Топольницької Ольги Олегівни, 
Науковий керівник: Музика О.О. 


 
 

1 коментар:

  1. Ольго! Дякуємо Вам за такий творчий підхід, дуже цікаво було з Вами працювати! Бажаємо Вам творчих успіхів та цікавих досліджень!

    ВідповістиВидалити

Результати дослідження (Active school, СЗШ №296)

  Слова вдячності: Титаренко Вікторії Володимирівні ( директору СЗШ №296 ), Бессоловій Кристині ( директору школи Active school ), Ро...